|
Analogie medzi Indickým a Europským autorským filmom 1960 - 1980
Rampal Dzurenko, Viktória ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Vo svojej magisterskej diplomovej práci sa sústredím na výskum v oblasti Indického nezávislého filmového hnutia, nazývaného ako "Indian Paralel Cinema", čo je zmes súčasného, experimentálneho a umeleckého (autorského) filmu. Sú to filmy produkované s veľmi nízkym rozpočtom. A sú v opozícii s takzavným mainstreamom v indickej kinematografii častokrát nazývanom ako "Bollywoodsky" či "Masala" film, ktoré sú známe svojím častým používaním hudby, piesní a melodramatických motívov.. No v 60. a v 70. rokoch prichádza práve indický nezávislý film, odlišný svojou experimentálnou formou filmovej narácie. Indický "Paralel Cinema" - nezávislý film je špecifický svojím serióznym obsahom, realizmom a naturalizom, ktorý odzrkadľuje sociálne a politické témy daného odbobia. Indický nezávislý film prezentuje výraznú zmenu smeru kinematografickej tvorby v porovnaní s tradičnou indickou kinematografiou.
|
| |
| |
|
Stereoskopie v českém autorském filmu Heart Beat 3D Jana Němce
Moravčíková, Darina ; PETRÁŇ, Tomáš (vedoucí práce) ; DAŇHEL, Jan (oponent)
Práce zkoumá přínos vzniku prvního českého celovečerního autorského stereoskopického filmu Heart Beat 3D (2010) režiséra Jana Němce v kontextu historického vývoje a objevování výrazových prostředků tohoto média. K tomu využívá prototypální model dvojího zrození média, navržený André Gaudreaultem a Philipem Marionem ve stati Médium se vždycky rodí dvakrát..., který se snaží postihnout komplexnost zrodu média jako takového. Druhá část práce se věnuje rozboru filmu Heart Beat 3D a způsobu, jakým s výrazovými prostředky stereoskopického filmu nakládá.
|